Vi söker en Content Manager som brinner för att skriva

Content manager

Tillsvidareanställning, heltid

Har du 5-10 års erfarenheter från Sociala Medier, är kreativ och tycker om att samarbete med andra? Då kanske du är vår nya Content Manager.

Om Äldrekontakt

Äldrekontakt är en entreprenöriell och snabbt växande organisation som hjälper äldre ur ensamheten. Vi har utvecklat ett effektivt koncept med bevisad effekt, där ensamma äldre får hjälp att träffas regelbundet och umgås över generations-gränserna. Istället för att äldre sitter hemma ensamma och längtar efter gemenskap, hjälper vi dem att träffas över en fika hos våra volontärer. En grupp äldre som bor i samma område men som aldrig tidigare träffats lär känna varandra över en kaffe. De nya vännerna får sedan hjälp att träffas en gång i månaden så länge de vill och kan. Vi vill fortsätta vår snabba tillväxt och för att lyckas med detta vill vi utveckla vårt content för digitala och sociala medier ytterligare. Den här rollen är av högsta vikt för organisationens tillväxt och kännedom.

Om rollen

Social Media är vår största källa till volontärer, anhöriga, gåvor och samarbeten. Vi söker nu en driven och kreativ person som kan vidareutveckla och förvalta våra sociala media-kanaler samt vår övergripande kommunikation. Rollen är bred och utöver att arbeta med social media och generera innehåll, innefattar den allt ifrån att skriva bidragsansökningar till att ta fram case-filmer för företagssamarbeten.

Som Content Manager jobbar du tätt ihop med vår Marknadsansvariga, Digitala Kommunikatör och Verksamhetschef och tillsammans är det ni fyra som ansvarar för hela Äldrekontakts kommunikation och marknadsföring. Du blir Äldrekontakts egna inhouse-byrå, vilket innebär att allt material och content skapas internt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att planera, skapa och moderera vårt innehåll i Sociala Medier (organiskt och sponsrat innehåll), kampanjplanering, dokumentera och paketera samarbeten och events, delta i interna och externa event och projekt, samt annan intern och extern textproduktion.

Minst 5 år dokumenterade erfarenheter från Sociala Medier är ett krav (där du själv skapat materialet), i övrigt är det meriterande om du har erfarenhet och intresse för copy och kommunikation. Vi är ett tight team om totalt åtta personer på Äldrekontakt som alla brinner för att göra skillnad för landets allra äldsta och du är en viktig pusselbit i detta!

Arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

  • Sociala medier; skapa allt innehåll (framför allt rörligt material) från start till slut samt moderera både sponsrat och organiskt innehåll.

  • Kampanjplanering: ta fram koncept för kampanjer där budskap, visuellt material, text och video linjerar. Vidare projektleda och sy ihop kampanjen utifrån givna förutsättningar till planering, casta deltagare, filma och slutligen redigera finalt innehåll anpassat för olika plattformar.

  • Community Management

  • Övrig content för internt och externt bruk

  • Skriva bidragsansökningar (utifrån mallar)

  • Fotografering och filmning (internt och externt)

  • Viss projektledning av events

Vi söker en person med 5-10 års relevant arbetslivserfarenhet, och ser liknande anställningar på en byrå, marknadsavdelning eller på ett annat liknande företag/organisation som meriterande. Du har utbildning och track record inom Sociala Medier, marknadsföring, medie- och kommunikation eller motsvarande och du är van att skriva målgruppsanpassat för olika kanaler. Vidare ser vi gärna att du som söker har grundläggande kunskap i mjukvara för att klippa och transkribera rörligt material för att kunna skapa engagerande och kreativt innehåll till våra kanaler. Det är även meriterande om du har erfarenhet av projektledning.

Profil

Som person är du kreativ, driven och har lätt att samarbeta med andra. Du har en can do-attityd och gillar att ta dig an nya utmaningar. Det är viktigt att du kan ta eget ansvar för dina uppgifter, arbeta självständigt och snabbt komma in i dina nya arbetsuppgifter. Du är orädd för att knyta nya kontakter, tycker om att prata med äldre personer och är trygg i att vara med både framför och bakom kameran. För att trivas i rollen behöver du vara prestigelös, initiativrik och flexibel.

Krav på erfarenheter/kunskap inom:

  • Meta Business Suite inkl. Paid Social

  • Canva

  • Filmredigeringsprogram

  • Storytelling

  • Photoshop

  • Powerpoint

Meriterande, men inte ett krav, om du tidigare har arbetat med:

  • Squarespace

  • Salesforce

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start per omgående. Äldrekontakts kansli sitter på Kungsgatan 64, Stockholm. Om du vill och behöver går det självklart bra att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk tjänst där du får stora möjligheter att växa i rollen, samtidigt som du är med och gör stor skillnad för ensamma äldre. Vi tillämpar individuell lönesättning, friskvårdsförmåner och hittar regelbundet på roliga saker tillsammans.

Ansökan

Sista ansökningsdag är den 18e januari 2026 men vänta inte med att skicka in din ansökan då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök genom att skicka CV och personligt brev till rekrytering@aldrekontakt.se. Skriv Content Manager i ämnesraden då parallella rekryteringar pågår. Det går också bra att maila oss om du har några frågor om tjänsten. Observera att vi inte hanterar några ansökningar via ”Easy Apply”.

Varmt välkommen med din ansökan!

Nästa
Nästa

Lokaltidningen Ängelholm: Äldrekontakt vill bli fler till fikaträffarna